As one of China’s ‘Detroits’ reopens, world’s automakers worry about disruptions
BEIJING: Automakers across the world face the possibility of extended supply chain disruptions as factories in China stutter back to life after closures due to the coronavirus outbreak.
The car industry is especially exposed as Wuhan - the epicenter of the outbreak - is known as one of China’s ‘Detroits’, accounting for nearly 10% of vehicles made in the country and home to hundreds of parts suppliers.
Non-essential factories in Wuhan and other cities in Hubei province remain on lockdown at least until Wednesday. When they reopen on March 11, or whenever authorities give the go-ahead, it is not clear if companies will have the raw materials or workers to get back to normal operations.
Automakers are concerned about their employees’ health and the uneven and unpredictable application of rules in different cities and regions that is making it hard for an industry that is used to uniformity to plan ahead.
“In some cities, one worker gets infected, the whole factory where he works needs to be shut down,” said one official at Honda Motor Co, which has a manufacturing hub and more than 100 suppliers in Wuhan and the surrounding area.
“In Wuhan, that has not been clarified,” he said. “You don’t know what’s going to happen to your factory until you report an infection case to authorities. It’s hard to live with that kind of uncertainty when you’re running a massive factory.”
Employees reported back to work at Honda’s other Chinese manufacturing hub, in the southern China city of Guangzhou, on Feb. 10 and partial production restarted on Feb. 17. Production there is still running well below capacity due to parts shortages and logistical delays, the company official said.
Honda is expecting to reopen its Wuhan hub this week, after the lockdown is lifted or whenever authorities allow it. Together, Honda’s two China hubs have the capacity to produce 1.2 million vehicles a year, or more than 20% of the company’s total global production.
Like other manufacturers in Wuhan, automakers and parts suppliers are still dealing with partially blocked roads and health inspections on major transportation arteries, which are creating problems moving around raw materials and finished parts, according to Yohei Shinoda, personnel manager for Kasai Kogyo Co, a Japanese company with four plants in China producing interior door and roof trims for Honda and other automakers. - Reuters
پشاور یونیورسٹی نے ملازمین کو جنوری کی پوری تنخواہ دینے سے معذرت کردی
حکومت کا طاقتور کیپٹو پاور پلانٹس مالکان کے خلاف بڑا فیصلہ
اپوزیشن کا مقصد ہر پلیٹ فارم کا غلط استعمال کرکے نیب کو دباو میں لانا ہے۔ سینیٹر شبلی فراز
مہنگائی کے ستائے عوام کیلئے بُری خبر، بجلی ایک روپے 80 پیسے فی یونٹ مہنگی کرنے کی درخواست
پشاور:باچا خان آئیر پورٹ کے اطراف میں ہوائی فائرنگ، کبوتر بازی، پتنگ بازی پر پابندی عائد
پشاور پریس کلب کے سیکرٹری کو انڈیا میں پھانسی
موسم سرما میں دنیا کی بلند ترین چوٹی کے ٹو سر کرنے والے نیپالی کوہ پیما سکردو سے اسلام آباد پہنچ گئے
سپریم کورٹ اف پاکستان نےایوب ٹیچنگ اسپتال میں بھرتیوں، تعیناتیوں، اور پروموشن کا تمام ریکارڈ طلب
حکومت کی اپوزیشن کو نیب قوانین میں ترامیم کی پیشکش
خیبرپختونخوا حکومت کا بچوں سے زیادتی افراد کے خلاف قانون تیار، سزائے موت او عمر قید کی سزائیں تجویز
دہشت گردوں کا قلع قمع کرنے میں سی ٹی ڈی کا کردار سنہرے حروف سے لکھا جائے گا۔ آئی جی پی کے پی
باجوڑ میں سکیورٹی فورسز کی بڑی کاروائی، کالعدم تنظیم کے دواہم کمانڈرز ہلاک
وزیر اعلی خیبر پختونخوا کی زیر صدارت صوبے میں بجلی سے متعلق ترقیاتی منصوبوں کے بارے میں اہم اجلاس
مسلم لیگ(ن)کی ترجمان نے وزیراعظم کو فارن فنڈنگ کیس عوام کے سامنے اوپن کرنے کے دعوے پر عمل درآمد کا چیلنج
پشاور یونیورسٹی کے تمام فزیکل امتحانات تاحال منسوخ
پاکستان اور امت مسلمہ میں اتحاد اور یکجہتی وقت کی اہم ضرورت ہے-وزیرِ اعظم عمران خان
پشاور ہائیکورٹ میں ممنوعہ نسل پرندوں کے شکار پر لائسنس کینسل کرنے سے متعلق کیس کی سماعت
قائمہ کمیٹی برائے اطلاعات: براڈ شیٹ کو پیسے کیوں اور کیسے دیے گئے؟چئیرمین نیب طلب
آصف علی زرداری، فریال تالپور و دیگر کیخلاف میگا منی لانڈرنگ کیس کی سماعت
مولانا فضل الرحمان کے قریبی ساتھی موسی خان بلوچ کیس